Jag hinner nog göra en efterrätt…

Godkväll på er!

Bara en snabb hälsning från köket. Här gör vi det lätt för oss så här på fredagskvällen. Det blir ryggbiff, lite snabbfräst pak choy och Lohmanders bearnaise. Man kan ju inte överträffa sig själv varje kväll! ;-)

Fördelen med att göra det så lätt för sig är att det faktiskt kan bli både lite tid och ork över för lite dessertmakande. Idag blir det en gammal favorit här hemma – Enkel chokladmousse. Det ska nog hinnas med under tiden gubben är iväg och hämtar ved.

Trevlig helg!

PS: Glöm inte att kolla in Kostrådgivarna idag. Där bjuder jag på en annan riktig fredagsfavorit, nämligen tacogratäng.

2 reaktioner på ”Jag hinner nog göra en efterrätt…

  1. Nu har jag kollat in efterätten! Mums, mums! Och passar mig perfekt då den utan grädde! :)
    Receptet sparas! :)
    Ha en fin helg!
    Kram
    //Lana

    1. Tål man lite frukt är några apelsinfilér gott till. Blanda gärna vanlig gul och blodapelsin i så fall. Eller servera med hallon. Dricker du kaffe så är det gott till! :-)

Kommentera

