Nytt år med morgonmys!

Godmorgon på er kära läsare — och god fortsättning på 2013!

Ja, några av er hänger faktiskt kvar här, det ser jag i statistiken. Det är tur att ni är uthålliga för det har varit låååångt mellan inläggen. Förlåt! Under jul och nyår har jag faktiskt stängt av mobil och dator nästan helt. Efter en stressig och prövande höst kändes det viktigare än någonsin att få umgås med nära och kära och det har varit riktigt sköna helger. Hoppas att du också har haft det bra?

Över julen hade vi fint besök av sambons syster med familj från Västkusten. Nyår blev firades med min syster och hennes lilla familj som varit bortresta över julen. Föräldrarna stod för fantastisk mat och trevligt sällskap under båda helgerna. Lyx!

Uppflyttade till snö och vinter gav jag och sambon oss själva längdskidor i julklapp till hundens stora glädje. Nu återstår bara att få honom att förstå att tanken är att han ska dra som mest när det går uppför — inte utför! Jösses, vad det går i nedförsbackarna!!! Än så länge har vi klarat oss utan benbrott och nu börjar jag känna mig lite mindre som Bambi på skidorna även om jag fortfarande bjuder de andra skidåkarna i spåret på en hel del tjoande och skrik under färden. Nåja, nån ska ju stå för underhållningen! ;-)

I övrigt har jag det ganska lugnt och skönt även nu sedan vardagen har kommit ikapp. Sambon är tillbaka på jobb medan jag trasslar med a-kasseansökningar och söker jobb. En lyxig bonus är att jag slipper de supertidiga jobbmorgnarna och kan lyxa till det med Nyhetsmorgon och en påtår på morgonkaffet.

Med lite tur ska jag också hinna hålla er med både små vardagsrapporter och praktiska vardagsrecept här inne framöver. Under nästa vecka får ni inte heller missa att kika in hos Kostrådgivarna där jag fått äran att gästblogga! Jag har klurat lite på temat och slutligen bestämt att det blir fokus på vardagsmat. Det passar väl bra i januari? Den som har följt bloggen kommet att känna igen flera av recepten, men det kommer också en och annan nyhet. Håll utkik!

Skidåkning med hund i elljusspåret.
Bello och jag efter två varv i spåret.
En reaktion på ”Nytt år med morgonmys!

  1. Välkommen tillbaka! :)
    Spännande med gästbloggning hod KRG! :)
    Ska kika in där!
    Ha en fin kväll!
    kram
    //Lana

Kommentera

