En ny favorit i köket!

Jag måste bara visa er mina nya favoritpryl i köket – äggstället! Det var härom veckan när mamma var på besök som hon kom hem från byn med en påse från finaste inredningsaffären House of Eden och ett finurligt leende och muttrade något om »en tidig födelsedagspresent«.

Med tanke på hur mycket ägg som går åt här hemma så kunde det inte bli mer perfekt.

Äggställ med plats för tjugo ägg.
Tjugo ägg får lätt plats i det fina äggstället!
Höna i topp.
Självklart vakar hönsmamman över sina ägg.
4 reaktioner på ”En ny favorit i köket!

  1. Åh vilken mysig present! Har funderat på hur man skulle kunna förvara ägg snyggt, men vill inte riktigt ha dem framme i en skål på bordet heller. ;-)

    Jag såg att du ansökt om att få läsa min blogg. Jag har bloggpaus nu över sommaren och har därför låst bloggen för att undvika spam och dumma kommentarer. Jag kommer göra den offentlig i höst igen när jag fortsätter blogga, dock, så du missar ingenting alls. :-)

    Kram, Anneth

    1. Jag började också tröttna på att ha en trave äggkartonger på köksbänken! ;-)
      Härligt att höra att du kommer tillbaka i höst! Njut av den sista sommaren! Kram!

  2. Wow, vilken häftig pryl! Perfekt för oss som äter mycket ägg! :) Kanske ska också köpa mig ett sånt ställ! :)
    Ha en toppen dag!
    Kram
    //Lana

Kommentera

