Redo för midsommar

Jag tyckte nyss att det var jul men imorrn är det redan midsommar. Läskigt vad fort tiden går!
Här hemma kommer det att bli lugnt på firarfronten. Vi ska måla om huset och vad passar väl då bättre än tre dagars ledighet?
Lite har jag dock förberett. Kylskåpet är välfyllt och på köksbänken trängs härliga grönsaker. Mannerströms gubbröra och Moniques Västerbottenost-sill står och gottar sig i kylen. Imorgon bitti slänger jag in Birgittas fröknäcke i ugnen, och så ska jag se om jag hinner slänga ihop en jordgubbstårta. Det borde väl duga för en midsommarlunch i målarmundering? ;-)
Hur ska ni fira?

20120621-223931.jpg

Kommentera

