Se Kostdoktorns föreläsning

Under hela våren har jag jobbat som en liten iller – den bransch jag är i är minst sagt säsongsbetonad. Folk har varit sjuka till höger och vänster. Det har varit förkylningar, vattkoppor, magsjuka, influensa, bihåleinflammationer… Men jag har klarat mig.

Jag har stressat som en gnu, men också ätit och sovit ordentligt. Ätit som jag brukar, det vill säga LCHF, och jag kan inte annat än tro att det har haft med saken att göra. Att immunförsvaret har stått pall trots det höga stresspåslaget.

Nu när det lugnat ner sig och jag slappnar av så kom dock förkylningen som ett brev på posten. Jag är inte alltför sänkt tack och lov, men tillräckligt för att sitta i soffan, kolla på morgon-tv och gosa med hundarna.

Om en stund ska jag luta mig bakåt, lägga upp fötterna och kolla på Kostdoktorns föreläsning som du är klippt och klar och ligger ute på Youtube sedan några dagar tillbaka. Har du inte sett honom förut så ta chansen nu. Enkel och lättillgänglig fakta om kropp, hälsa och mat. Hur du kan äta sig till en bättre hälsa helt enkelt, oavsett om lider av diabetes, övervikt eller ”bara” vill må allmänt bättre.

Du ser föreläsningen i din dator. Helt gratis. Kryddat med en dos humor. Kan det bli bättre?

Kommentera

