Vilken överraskning!

Jag har känt mig lite halvhängig ett par dagar. Någonting i kroppen som försöker bryta ut men inte lyckas eftersom immunförsvaret är ack så starkt. Alltså jobbar jag på i sakta mak, men det går trögt och inspirationen och orken är inte på topp. Jag känner mig helt enkelt lite slokörad. Eller kände. För när jag kollade mailen nu på morgonen hade jag en minst sagt glad överraskning i lådan. Det var en kommentar på mitt recept på tjälknöl med citrustwist, och det löd så här:

Låter som du har erfarenhet av knölar… :)
Då provar vi detta recept på en renstek inför helgens provlagning och fotografering av restaurang Primatens första meny. Vi öppnar i april i Uppsala! Birgitta Höglund håller mig i handen hela vägen!
/ Lars – Primaten, Ekologiskt grottkök och kaffe

Jag känner mig djupt hedrad och håller både tummar och tår för att Lars och Birgitta tycker lika mycket om min version på tjälknöl som jag gör. Det hade varit en stor ära om den hade platsat på menyn!

Vill du läsa mer om Lars Fahlén och restaurangprojektet Primaten så gör du det här. Och här hittar du Birgitta Höglunds trevlig blogg.

5 reaktioner på ”Vilken överraskning!

Kommentera

