Klassisk söndagsstek

Här står jag med målarpenseln i högsta hugg, och sambon har greppat planhyveln. Behöver jag säga att de gastronomiska påhitten kommer i andra hand den här helgen? ;-)
Till lunch igår serverades plättar och lördagens mysmiddag kom från det lokala thaiköket och serverades i låda. Du hör ju själv…
Idag tänkte jag dock försöka återupprätta hedern och plocka hem en hel hög med vuxenpoäng. En klassisk stek puttrar nämligen på spisen och sköter sig förträffligt nog alldeles själv medan jag grejar. Enda kruxet är huruvida jag lyckas återskapa något som liknar mammas goda gräddsås… Den är nämligen i en klass för sig!

20120212-093326.jpg

5 reaktioner på ”Klassisk söndagsstek

  1. Oj nostalgin slår till! Tant Sonjas söndagsstek som lyftes till himmelska höjder eftersom hon smaksatte den fantastiska såsen med lite ansjovis. Kul – har inte tänkt på detta på många år! Måste nog testa snart!!

    1. Välkommen hit Eva och tack för din kommentar! Visst är det märkligt hur saker och ting fallet i glömska? Kul att jag kunde påminna dig — och lycka till med steklagandet!

    1. Hej Henrik! Visst är det så. Arbetsinsatsen är minimal och utdelningen maximal på något vis. Dags för skärpning på stekfronten tror jag bestämt! ;-)

Kommentera

