Yoga för en tröttis

Hej och hå vad trött man kan vara! I flera dagar har jag gäspat mig fram, från morgon till kväll. Jag äter min goda mat och sväljer glatt ner mina d-vitaminer men inte sjutton är jag pigg och alert för det. Kroppen vill bara sova och hade det inte varit för att jag har ett jobb att sköta så är det precis vad jag hade gjort. Men nu ser inte verkligheten riktigt så ut, tyvärr. Klockan ringer 05.50… och jag gäspar!

Snart är det i alla fall dags för veckans kanske viktigaste aktivitet – yogan! Jag missade förra veckans klass eftersom det körde ihop sig på jobbet, och nu är abstinensen svår. Det är så häftigt att gå in i träningslokalen som en vissen varelse med spända axlar och dålig hållning och ut därifrån som ett litet energipaket. Magi!

Har du provat yoga? Vad tyckte du?

Foto: Jocelyn Aubert
En reaktion på ”Yoga för en tröttis

  1. Älskar yoga!

    Det blir oftast hemma i vardagsrummet och kan önska att få gå i klass någon gång. Men min utsikt över fjäll och sjö är ett fint plåster… ;-)

    (ett tag hade vi turen att ha tillgång till qi gong härhemma, det var härligt!)

Kommentera

