Kantareller i december!

Vore det inte för att jag hade bildbevis så hade jag inte trott på det själv. Men faktum kvarstår – på lunchpromenaden med vovvarna snubblade jag över kantareller. Den 27 december! Lite skabbiga förvisso, men precis lika ettrigt knallgula som vanligt där de gömde sig bland löv och barr på stigen.

I förrgår njöt jag sol och snö på kalfjället, idag plockar jag svamp i sju plusgrader och halv storm. Det är ett avlångt land vi lever i!

Notera den gröna gräsmattan i bakgrunden...
Kommentera

