Äggsmör och harmoni

Efter en välbehövlig sovmorgon sitter jag nu i köket och lyssnar till vedspisens sprakande och hundarnas dova snarkningar från rummet bredvid. Katten ligger förnöjt på fårskinnsfällen bredvid mig här på kökssoffan och utanför fönstret är världen – äntligen – vit. Harmoni är ordet för dagen.

Till den som har saknat recept det senaste, så kan jag meddela att det är nya på väg. Det är bara så förbaskat svårt att få vettiga bilder på mat under dessa mörka decemberkvällar, så allt som inte lagas mellan tio och tre på dagen ser förskräckligt ut… :-( Men en härlig dessert till de kommande helgerna dyker hursomhelst upp någon av de närmsta dagarna, liksom ett lite oväntat tillbehör till den goda köttbiten. Och så kalvfärsbiffar tror jag bestämt. Håll ut!

Just den här morgonen blir det dock inte mer exotiskt än en bild på min frukost. Äggsmör (två varma, löskokta ekologiska ägg som mosas med en rejäl smörklick och ett par korn salt) är favoritfrukosten här hemma. Snabbt, gott och väldigt mättande. Har du inte provat så gör det – jag lovar, det är mat att bli lycklig av!

Så enkelt och snabbt att det till och med hinns med på vardagsmorgnarna!
En reaktion på ”Äggsmör och harmoni

Kommentera

