Före – och efter!

Sedan vi flyttade in i vår gamla järnvägsstation för tre år sedan så har det varit ett enda stort renoveringsprojekt. De som bodde här före oss hade en förkärlek för bruna nyanser. Här har varit ljusbrunt, mörkbrunt, beige, senapsgult, terrakotta… ja, allt du kan komma på. Badrummet är inget undantag, och vi har hela tiden sagt att tids nog så ska det få sig en ansiktslyftning. Tyvärr är det långtifrån gratis att renovera badrum och med takbyten och annat nödvändigt före på att göra-listan så skjuts den där badrumsrenoveringen hela tiden på framtiden och jag har verkligen gått och retat mig på allt det bruna.

I fredags kväll fick jag nog och började tömma badrumsskåpet. I går for jag ner på byn och inhandlade en ny tandborstmugg och en fin liten skål med lock hos Christoffer på nyöppnade House of Eden. Därefter trotsade jag skitvädret och for till Storegården och köpte en burk Annie Sloan Chalk Paint. Sedan var det bara att kavla upp ärmarna och börja måla.

Vad tycks? Inte lika bra som ett renoverat badrum, men visst 17 blev det bättre?

Före... till och med toasitsen var brun...
...efter! :-)
5 reaktioner på ”Före – och efter!

  1. Hejsan,
    det blev mycket mycket bättre. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

  2. Vad fint det blev! Tror du är den första som kommer att…sitta…med Annie Sloans hjälp. Så häftigt.
    Grattis till det nya badrummet då.
    Kram,
    Sarah

    1. Haha, ja så är det säkert! Men vad gör man inte för att pigga upp ett ledset badrum? Hoppas att hon har överseende, fru Sloan! ;-)

    1. Självklart får du det. Inte lika snyggt och häftigt som de tidigare projekten du redovisat kanske, men väldigt funktionellt i alla fall. Blir lika lycklig varje gång jag öppnar badrumsdörren och möts av vitt istället för brunt! :-)

Kommentera

