Gräddstuvad pyttipanna till lunch

Jag lägger i snitt nästan tre timmar om dagen på resor till och från jobbet. Som tur är får jag jobba hemifrån på fredagar, och det har flera fördelar. Dels får morgontrötta jag sova en timme längre på morgonen, dels ”kommer jag hem” i vettig tid på eftermiddagen och med lite tur så har sambon möjlighet att komma förbi på lunch.

Efter en stressig vecka gapade det relativt tomt i kylskåpet, men pyttipanna är underskattad husmanskost som nästan alltid går att slänga ihop. Att teckna ner ett recept känns minst sagt en smula överkurs, det här har ni ju koll på, men jag kan berätta vad jag tärnade ner i pannan idag: en morot, en liten gul lök, en vitlöksklyfta, en röd paprika, en snutt falukorv, lite överbliven tjälknöl, en skvätt grädde, några droppar kinesisk soja, salt och peppar.
Ett stekt ägg och Krakus fantastiska saltgurka smakade gott till.

Vad åt ni till lunch?

Pyttipanna går alldeles utmärkt att göra med annat än potatis som bas.
2 reaktioner på ”Gräddstuvad pyttipanna till lunch

Kommentera

