Hipp hipp hurra!

Det är min födelsedag idag, och som sig bör blev jag väckt av både skönsång, frukost och paket på sängen. Som grädde på moset är min kära mor på besök några dagar vilket gör att jag redan nu sitter och ser fram emot middagen. Det ryktas om pepparrots- och färskostfylld ekologisk lövbiff, smörstekta kantareller och rättikegratäng. Sämre kan man ju ha det! ;-)

Tårtan, en krämig chokladtårta, bakade jag faktiskt själv igår. Jag utgick från ett väldig uppskattat recept som du hittar här, men modifierade det såklart lite. Återkommer med en recension.

Kantareller... riktig födelsedagsmat!

 

4 reaktioner på ”Hipp hipp hurra!

Kommentera

