LCHF-lyx på fredagsvis

Åh, ibland älskar jag livet mer än annars! Efter en minst sagt trasslig vecka blev det så äntligen fredag och vi fick tjoa haaaaappy friiiidaaaaay! och slå oss ner i soffan och kolla på skit-tv. (Sommartid är verkligen ett bottennapp när det gäller tv-utbudet… man borde få rabatt på licensen!)

Till sällskap i soffan hade vi favorit-Birgittas ostmuffins, som var precis så goda som hon lovat på sin blogg. Jag struntade i att tillsätta kummin och serverade med  kallrökt lax från Hörvikens fisk, crème fraiche, färsk röd lök, dill och en skvätt god olivolja. Mer utförligt recept än så finns inte – och behövs knappast.

Till detta serverades Bonterra, ett fantastiskt gott ekologiskt vitt vin från Kalifornien, gjort på chardonnaydruvan, som jag verkligen kan rekommendera. En flaska kostar visserligen 135:-, ganska mycket för ett vitt vin, men jag törs lova att du inte kommer att ångra dig. Har du inte provat det förut så gör det! Med stor fruktighet och tydlig fatkaraktär lyckades det matcha både lax och ost.

Bifogar en bild på härligheten och passar på att önska en riktigt trevlig helg!

 

4 reaktioner på ”LCHF-lyx på fredagsvis

  1. Jisses vad gott det där ser ut! Tack för att du uppmärksammade mig på att mina länkar inte fungerade. Nu är det åtgärdat och jag hoppas att du får möjlighet att sy ett par kuddfodral :)

    Ha en skön dag!

    1. Det var verkligen ljuvligt gott i all sin enkelhet!
      Och åh vad bra att länkarna funkar igen, då ska jag surfa in och kolla läget. Och kanske köpa lite tyg. Det grönblommiga du har i butiken är ju så sött så att jag dör!

Kommentera

