En ännu fetare yoghurt!

Lindahs turkiska yoghurt har en given plats i vårt kylskåp. Jag tror inte att det går en enda handling utan att det är minst en hink i korgen.  Visst använder vi yoghurten i mat ibland, i en och annan tzatziki, men mest av allt äts den till frukost. Med en fetthalt på 10% och relativt få kolhydrater (5,1 gram) är den en smidig lösning när tiden är knapp och längtan efter ägg obefintlig.

FOTO: lindahlsmejeri.com

Häromdagen såg jag till min glädje att yoghurtmejeriet nr 1, Lindahls, nu kommer med en nyhet  – rysk yoghurt. Mejeriet marknadsför den, i klassisk fettskrämd stil, som ett fettsnålt alternativ som »ger lika rund smak och konsistens som betydligt fetare crème fraiche, grädde och smetana«. Men med en fetthalt på 17% och bara 4 gram kolhydrater per hundra gram så törs åtminstone jag sätta en slant på att den kommer att göra succé i LCHF-kretsar. Tror du inte?

Vill du testa en hink yoghurt, alldeles gratis, så finns chansen om du skyndar dig. I samarbete med Smartson söker Lindahls nämligen provsmakare, men det är sista ansökningsdag idag. Läs mer här eller kolla in filmen nedan.

Själv längtar jag redan till helgens frukostar! Spasiba! ;-)

2 reaktioner på ”En ännu fetare yoghurt!

Kommentera

