Te att bli lycklig av

Det är jobb från morgon till kväll som gäller här hemma nu, och jobb ska jag inte gå in på här, det blir ingen lyckligare av. Lycklig blir man däremot av kryddigt, varmt te med en skvätt gammaldags mjölk i. Åtminstone jag.

Ikväll har jag bälgat i mig åtskilliga muggar av mitt kanske absoluta favoritte – Yogi Classic. Den som gillar att märka ord konstaterar nu snabbt att det är ju inget te alls. Och så är det förstås. I stället är det kanel, kardemumma, ingefära, nejlika och svartpeppar som tinar en frusen själ och frammanar den allra sista gnuttan kreativitet.

Har du smakat det?

Kommentera

